Ugrás a fő tartalomra

Idei felvételi elemzés

Sziasztok!

Már túl vagytok a felvételin, remélem úgy sikerült, ahogy azt szerettétek volna.

Ha még nem néztétek meg a videókat, amiben levezettem a feladatokat, akkor itt tudjátok megnézni:


Már jó pár felvételit láttam, mert a nálam felkészülőknek át szoktam nézni, hogy van e plusz pontjuk. Így szeretném veletek megosztani azokat a hibákat, amiket elkövettek. Mert sokkal jobban is sikerülhetett volna, ha ezekre jobban odafigyelnek.


  • A szöveges feladatok megoldásának a titka a rajzolás. Sajnos nem sokan készítettek, így várható volt, hogy nem tudják megoldani. 
  • Képleteket nem tanulták meg kellően. Nem sok képletet kell megtanulni, de azt nagyon kell tudni. Így erre kellő időt kell fordítani a felkészülés során, hogy jól rögzüljön. 
  • Igaz hamis feladatoknál nem volt példa
  • Mértékegység átváltásos feladatoknál képletek megtanulása
  • Átváltások felírása a számok felé
  • Írásban kell számolni! 


Nekem is újabb tapasztalattal szolgált, hogy hogyan érdemes felkészülni és megírni a felvételit.

Úgy veszem észre, hogy a szöveges feladatok egyáltalán nem mennek a diákoknak, így ha ezt meg akarod oldani a felvételin, akkor sokkal jobban kell készülni rá. Például, minden nap meg kell oldanod 3-5 feladatot pluszban, ami csak szöveges. 
De az is lehet a taktikád, hogy a maradék feladatokra koncentrálsz. Hisz ha ennek a pontját levonjuk, akkor jelen esetben a 6. és a 10. feladat volt szöveges, ennek pontértéke 13 pont, akkor marad még 37 pontod. Így is nagyon szép eredményt el lehet érni, de ehhez akkor nagyon be kell gyakorolnod a többi típust! 

Ezt neked kell mérlegelned, hogy minden feladathoz akarsz e írni, s ezzel elveszed olyan feladatoktól az időt, amit lehet, hogy meg tudsz oldani, vagy csak arra koncentrálsz, ami neked a legjobban megy. 

Tóth Eszter, Matekedző 


Megjegyzések

Letölthető ajándék munkafüzet

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Egy újabb hiba a felkészülés során

Sok tanítványomnál előfordult már ez a súlyos hiba, amit elkövettek. Főleg olyanoknál, akik maximális eredményre akarnak törekedni, hogy minél jobban sikerüljön a felvételi, s nem veszik észre, hogy ez nem fog jó eredményre vezetni a továbbiakban. Ezt a hibát pedig a pontozásnál lehet elkövetni, mégpedig az egyik "kedvenc " mondatom miatt, ami ez: "Ha a felvételiző a feladat megoldása során valahol hibásan számolt, akkor arra az itemre nem kap pontot, de ha azzal az értékkel helyesen számolt tovább, akkor a megfelelő pontokat kapja meg." Miért is mondom azt, hogy ez probléma? Mert ezáltal önámításba esnek a diákok, hogy milyen jó felvételiket írnak, "Írtam egy 32 pontosat". Közben pedig, amikor átnézem ez nem is 32 pontos , hanem sokkal kevesebb, hisz nem jött ki a jó eredmény. Nem tudom, hogy ez miért van a felvételiben, vagyis csak sejtem, mert ha ez nem lenne, még rosszabb eredmények születnének....s így próbálnak kicsit kompenzálni Nem igazán

A ceruza nem a barátod

A felvételi felkészülés során az egyik nagy ellenséged lehet a ceruzád. Igen, sajnos jól olvastad, a ceruzád. Számos diák van, akik ceruzával dolgoznak a feladatok megoldása közben. Sőt még az iskolában is még a ceruzát használják matekórán, amit nem tartok jónak, mert középiskolában mindig tollal kell írni, így ideje elkezdeni átszokni a toll használatára. Sok diákomnál tapasztalom, hogy nem úgy teljesít egy feladatot, mintha tollal oldaná meg. Hogy miért is van ez, itt összeszedtem pár dolgot: Miért is jó ha ceruzát használunk? mert tiszta, rendezett képet kapunk a feladatnál olyan, mintha tökéletes lenne a feladat megoldásunk, nem látszik, hogy hibáztunk ha hibázunk, akkor könnyedén kijavíthatjuk.  Véleményem szerint, miért is rossz, ha ceruzát használunk? azt mutatja, hogy mi mindig tökéletesen dolgozunk nem lehet nyomon követni a fejlődést a feladatoknál ha tanárhoz jársz, nem tud segíteni abban, hogy mit fejlesszél, mert nem látja, hogy hol szoktál hibáz