Ugrás a fő tartalomra

Hol kéne tartani a felkészülésben

Úgy gondoltam, hogy készítek egy összegzést, hogy kb. hol is kéne tartani a felkészülésben, úgy, hogy valaki lassú tempóban kezdett el felkészülni, s heti 1 feladatlapot oldott meg idáig.

Nézzük:

Vegyük azt, hogy nem szeptember első hetén kezdődött a felkészülés, hanem a 2. héten.

Akkor szeptemberben volt 3hét, októberben 4 hét, s most novemberben eltelt 2 hét.

Jelenlegi feladatlapokat tekintve 2004-től 2017-ig 14 db feladatsorról beszélünk, ha a pótfelvételit nem számoljuk bele, s számításaim alapján, ha heti 1-et oldd meg valaki, aki 9-et meg kellett már oldania, ami 62,3%-os teljesítmény.

Hátravan még 5 hét a téli szünetig, ami alatt pont be lehet fejezni az összes felvételi feladatsort, heti 1-gyel számolva, s a téli szünetre pedig maradnak a pót felvételik, ami szintén 14 feladatlap, azt ha napi kettőt oldunk meg, egyet délelőtt, egyet délután, akkor a téli szünetben az összes feladatsoron átrágtad magad, s még ott van a január, ahol ismételhetsz!

S semmi kapkodás nincs benne, egy kényelmes tempóban, heti 1 feladatlap megoldásával, át lehet nézni az összeset, s még pihenésre is marad idő :)

Ha jövőre felvételizel, akkor remélem ezzel kicsit segítettem egy felkészülési tervet csinálni.

Megjegyzések

Letölthető ajándék munkafüzet

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Egy újabb hiba a felkészülés során

Sok tanítványomnál előfordult már ez a súlyos hiba, amit elkövettek. Főleg olyanoknál, akik maximális eredményre akarnak törekedni, hogy minél jobban sikerüljön a felvételi, s nem veszik észre, hogy ez nem fog jó eredményre vezetni a továbbiakban. Ezt a hibát pedig a pontozásnál lehet elkövetni, mégpedig az egyik "kedvenc " mondatom miatt, ami ez: "Ha a felvételiző a feladat megoldása során valahol hibásan számolt, akkor arra az itemre nem kap pontot, de ha azzal az értékkel helyesen számolt tovább, akkor a megfelelő pontokat kapja meg." Miért is mondom azt, hogy ez probléma? Mert ezáltal önámításba esnek a diákok, hogy milyen jó felvételiket írnak, "Írtam egy 32 pontosat". Közben pedig, amikor átnézem ez nem is 32 pontos , hanem sokkal kevesebb, hisz nem jött ki a jó eredmény. Nem tudom, hogy ez miért van a felvételiben, vagyis csak sejtem, mert ha ez nem lenne, még rosszabb eredmények születnének....s így próbálnak kicsit kompenzálni Nem igazán

A ceruza nem a barátod

A felvételi felkészülés során az egyik nagy ellenséged lehet a ceruzád. Igen, sajnos jól olvastad, a ceruzád. Számos diák van, akik ceruzával dolgoznak a feladatok megoldása közben. Sőt még az iskolában is még a ceruzát használják matekórán, amit nem tartok jónak, mert középiskolában mindig tollal kell írni, így ideje elkezdeni átszokni a toll használatára. Sok diákomnál tapasztalom, hogy nem úgy teljesít egy feladatot, mintha tollal oldaná meg. Hogy miért is van ez, itt összeszedtem pár dolgot: Miért is jó ha ceruzát használunk? mert tiszta, rendezett képet kapunk a feladatnál olyan, mintha tökéletes lenne a feladat megoldásunk, nem látszik, hogy hibáztunk ha hibázunk, akkor könnyedén kijavíthatjuk.  Véleményem szerint, miért is rossz, ha ceruzát használunk? azt mutatja, hogy mi mindig tökéletesen dolgozunk nem lehet nyomon követni a fejlődést a feladatoknál ha tanárhoz jársz, nem tud segíteni abban, hogy mit fejlesszél, mert nem látja, hogy hol szoktál hibáz