Ugrás a fő tartalomra

Gyertyás feladat

Sokaknak gondot okozott már az évek alatt ez a feladat, mert az iskolában nem igazán találkozni ilyen típusú feladattal.

Ismeretek, amik kellenek hozzá:

  • algebra
  • egyenlet rendezés
  • adatgyűjtés

A feladat megoldásának a nyitja, az adatgyűjtés. Mivel a feladatban egy kétismeretlenes egyenletről van szó, így csak akkor tudjuk megoldani, ha az egyik adatot tudjuk.
Így a legkönnyebb megoldás, ha felírjuk, hogy mit keresünk kérdőjellel, s így kizárásos alapon dolgozva a másik adat van megadva a szövegben.

Ennél a feladatnál rendesek voltak a feladatkészítők, s ugyanolyan mértékegységgel voltak megadva az adatok, mint ami a képletben volt. De számítani lehet rá, hogy lehet, hogy legközelebb nem lesz ilyen szerencsénk. Így mindig oda kell figyelni, hogy milyen mértékegységben vannak megadva az adatok! 

A feladatmegoldást pedig itt találod:







Megjegyzések

Letölthető ajándék munkafüzet

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Egy újabb hiba a felkészülés során

Sok tanítványomnál előfordult már ez a súlyos hiba, amit elkövettek. Főleg olyanoknál, akik maximális eredményre akarnak törekedni, hogy minél jobban sikerüljön a felvételi, s nem veszik észre, hogy ez nem fog jó eredményre vezetni a továbbiakban. Ezt a hibát pedig a pontozásnál lehet elkövetni, mégpedig az egyik "kedvenc " mondatom miatt, ami ez: "Ha a felvételiző a feladat megoldása során valahol hibásan számolt, akkor arra az itemre nem kap pontot, de ha azzal az értékkel helyesen számolt tovább, akkor a megfelelő pontokat kapja meg." Miért is mondom azt, hogy ez probléma? Mert ezáltal önámításba esnek a diákok, hogy milyen jó felvételiket írnak, "Írtam egy 32 pontosat". Közben pedig, amikor átnézem ez nem is 32 pontos , hanem sokkal kevesebb, hisz nem jött ki a jó eredmény. Nem tudom, hogy ez miért van a felvételiben, vagyis csak sejtem, mert ha ez nem lenne, még rosszabb eredmények születnének....s így próbálnak kicsit kompenzálni Nem igazán

A ceruza nem a barátod

A felvételi felkészülés során az egyik nagy ellenséged lehet a ceruzád. Igen, sajnos jól olvastad, a ceruzád. Számos diák van, akik ceruzával dolgoznak a feladatok megoldása közben. Sőt még az iskolában is még a ceruzát használják matekórán, amit nem tartok jónak, mert középiskolában mindig tollal kell írni, így ideje elkezdeni átszokni a toll használatára. Sok diákomnál tapasztalom, hogy nem úgy teljesít egy feladatot, mintha tollal oldaná meg. Hogy miért is van ez, itt összeszedtem pár dolgot: Miért is jó ha ceruzát használunk? mert tiszta, rendezett képet kapunk a feladatnál olyan, mintha tökéletes lenne a feladat megoldásunk, nem látszik, hogy hibáztunk ha hibázunk, akkor könnyedén kijavíthatjuk.  Véleményem szerint, miért is rossz, ha ceruzát használunk? azt mutatja, hogy mi mindig tökéletesen dolgozunk nem lehet nyomon követni a fejlődést a feladatoknál ha tanárhoz jársz, nem tud segíteni abban, hogy mit fejlesszél, mert nem látja, hogy hol szoktál hibáz